Ahad, 25 November 2012

TEMPAT-TEMPAT MENARIK YANG BERDEKATAN DENGAN HALIMDANGA HOMESTAY

Hanya 15 Minit ke Bandaraya Johor Baharu  daripada  halimdanga Homestay Selamat Menikmati Cuti- cuti  Anda di Johor Baharu.

 "Johor Bahru, ibu negeri Johor, adalah sebuah bandar yang mempunyai banyak tarikan dan pintu masuk ke negara jiran Singapura."
Ibu negeri bagi negeri Johor adalah Johor Bahru. Selepas kejatuhan Johor Lama (Old Johor) sebagai tempat lama kuasa Kesultanan Johor sekitar 1587, Johor Bahru muncul sekitar tahun 1885 di bawah pemerintahan Sultan Abu Bakar. Hari ini Johor Bahru adalah salah satu bandar yang terbesar di Malaysia.
Johor Bahru adalah pintu masuk bagi pelawat dari Malaysia untuk sampai ke Singapura sama ada melalui jalan raya, kereta api atau feri. Terminal feri anda mungkin mahu menyimpan dalam minda termasuk Duti Trade Zone Stulang Percuma dan terminal Feri Kukup. Lapangan terbang yang menghidangkan Johor Bahru dikenali sebagai Sultan Ismail International Airport, yang terletak hanya sedikit utara Johor Bahru. Johor Tourist Information Centre (JOTIC, Tel: 607-2242000) terletak berhampiran Muzium Diraja, seterusnya ke Mahkamah Tinggi Johor Bahru sepanjang Jalan Tun Dr Ismail.
Antara tempat-tempat menarik, anda mungkin mahu untuk melawat di dalam dan di sekitar Johor Bahru termasuk: -

a) Royal Abu Bakar Museum
b) Sultan Abu Bakar Mosque
c) Bangunan Sultan Ibrahim
d) Makam Diraja
e) Istana Bukit Serene
f) Lido Beach
g) Stulang Laut Beach
h) Johor Bahru Zoo


Daya tarikan utama di Johor Baharu  pada Masa ini adalah Legoland di Bandar NusaJaya.halimdanga Homestay terletak hanya 10 kilometer ke Legoland dan 5 kilometer ke Johor Baharu .

1 . LegoLand Malaysia
2. Damai SeeFood Villege
Restoran Orang Asli Kampung Sungai Temun Danga .

LEGOLAND MALAYSIA

Sebanyak 15,000 struktur model dibuat daripada kira-kira 30 juta keping Lego dan lebih 40 permainan, pertunjukan dan tarikan interaktif akan menjadi ciri utama Taman Tema Legoland Malaysia (Legoland Malaysia Theme Park).
Taman Tema Legoland Malaysia adalah pusat tarikan Medini Lifestyle, hub gaya hidup dan hiburan di Medini Iskandar Malaysia yang turut termasuk pusat membeli-belah, pembangunan komersil dan bangunan pejabat.
Ia adalah taman tema Legoland pertama di Asia dan yang keenam di seluruh dunia. Untuk maklumat yang lebih lanjut mengenai permainan dan aktiviti yang disediakan anda boleh lawati laman web rasmi .
Legoland Malaysia akan dibuka secara rasmi pada 15 September 2012.






















Peta Lokasi LegoLand





















LegoLand Map

















Pintu Masuk Utama LegoLand Malaysia .
















LegoLand 7


ada banyak lagi gambar yg akan dimuat naik...

Tempat Menarik Lain Di Johor Baharu . 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan